logo prijevodi stručnih tekstova
KORISNIČKI RAČUN ZA KLIJENTE

header

Alibaba stiže u Srbiju, Kinezi žele tamo regionalni centar

U ovom centru bili bi izloženi uzorci robe koja bi se u manjim količinama mogla odmah preuzeti, a u većima naručiti preko interneta.



Reuters


Najpoznatiji svjetski sustav elektronskog poslovanja Alibaba uskoro će se pozicionirati u Srbiji, najavljeno je u Privrednoj komori Beograda. Na sastanku o mogućnostima i perspektivama elektronskog poslovanja s Kinom rečeno je da takav oblik poslovanja budućnost i da bi već sada trebalo stvoriti institucionalne temelje njegovog širenja.

Izvršni direktor Privredne komore Beograda Svetozar Krstić izjavio je da elektronsko poslovanje s Kinom nije pod kontrolom države, jer je to privatna inicijativa, ali postoji interes za uključivanjem tvrtki iz Srbije u ovaj sustav, priopćeno je poslovne udruge beogradskih gospodarstvenika.

“Rizike u elektronskom poslovanju potrebno je svesti na najmanju moguću mjeru. Očekujemo da ćemo kroz različite forme edukacije učiniti sve da se rizici za gospodarstvenike svedu na minimum kako bi bilo što manje prevarenih ljudi s obje strane”, rekao je on.

Krstić je najavio da će Komora podržati summit s Kinom u Beogradu u prosincu organiziranjem Biznis foruma, koji će okupiti gospodarstvenike iz svih sektora.

Ekonomski savjetnik ambasade Kine u Beogradu Džu Lianći rekao je da Kina želi otvoriti centar za elektronsko poslovanje u Beogradu ili okolici, iz kog bi se pokrivala cijela regija jugoistočne Europe, u čemu očekuje institucionalnu podršku Privredne komore Srbije i Privredne komore Beograda.

U ovom centru bili bi izloženi uzorci robe koja bi se u manjim količinama mogla odmah preuzeti, a u većima naručiti preko interneta, objasnio je. Precizirao je da bi se u ovom centru radili kupoprodajni ugovori, a plaćanje obavljalo preko treće pravne osobe koja bi kako jamstvo novac prosljeđivala dobavljaču tek kad kupac potvrdi da je zadovoljan isporukom, čime bi se eliminirali rizici.

Kineski veleposlanik je također kazao da je kompanija Alibaba sada i na burzi te da je rekord u elektronskom prometu robe u Kini oboren 11. studenoga kada je premašio nekoliko desetina milijuna juana, a 90 posto kupnje na ovaj način su obavile žene.

Kinesko čudo

Veći od eBaya i Amazona

Najveća kineska kompanija za e-trgovinu Alibaba ostvaruje oko 80 posto ukupne kineske on-line prodaje. Lani je ostvarila promet od oko 248 milijardi dolara, a broj aktivnih korisnika povećan je 14 posto, više nego što ih imaju Amazon.com i eBay zajedno. Prihodi kompanije porasli su u drugom kvartalu ove godine za 46 posto na 2,54 milijardi dolara. Pritom je neto dobit gotovo utrostručena, na 1,99 milijardi dolara.



POSLOVNI.HR
30.11.2014. 22:00 Poslovni dnevnik
narudzba