logo prijevodi stručnih tekstova
KORISNIČKI RAČUN ZA KLIJENTE

header

Google brani izvoz softverskim tvrtkama iz Hrvatske

Tvrtke iz Hrvatske preko Google Playa mogu besplatno dijeliti aplikacije, ali ih ne mogu i prodavati.



Googleove kamere obilaze Zagreb/Žarko Bašić/PIXSELL


Iako je Hrvatska proglasila informatičku industriju strateškom, hrvatske softverske tvrtke prisiljene su otvarati podružnice u inozemstvu ili tražiti vanjske partnere jer im najveća svjetska trgovina aplikacija Google Play ne dopušta da izravno preko nje prodaju svoje proizvode.

Najveći hrvatski proizvođač mobilnih igara Nanobit nedavno je otvorio tvrtku u Budimpešti Nanobit Games Kft. kako bi mogao početi prodavati igre preko Google Playa. Osnivač Iskona Damir Sabol otvorio je pak podružnicu u Londonu, kao pripremu za početak komercijalizacije, odnosno prodaje najuspješnije hrvatske mobilne aplikacije PhotoMatha, preko Google Playa. To su samo neki od primjera hrvatskih softverskih tvrtki kojima Google brani da izvoz svojih aplikacija rade izravno iz Hrvatske. Tomislav Pokrajčić, direktor tvrtke Binaria iz Sesveta i suosnivač startupa Weddingella pojašnjava da je za prodaju mobilnih aplikacija preko Google Play trgovine potrebno imati takozvani Merchant account.

 

Pokrajčić

Tvrtkama nije omogućeno otvoriti račun za prodaju aplikacija preko Googlea

Tomislav Car, izvršni direktor jednog od najpoznatijih domaćih tvrtki za proizvodnju mobilnih aplikacija Infinuma i aktualni predsjednik udruge CISEx kaže da je na inicijativu HGK, koji je prije koji mjesec organizirao sastanak na tu temu, razgovarao s Googleom. "Google nije rekao da to neće promijeniti, ali dojam je bio da im to trenutno nije visoko na listi prioriteta. I naravno, nisu htjeli obećati datum kad će to postati dostupno u Hrvatskoj", kaže Car.  Paradoks je pak da Apple softverskim tvrtkama iz Hrvatske uredno omogućuje prodaju aplikacija preko AppStorea iako nema ured u Hrvatskoj. Google pak u Hrvatskoj već pet godina ima svoj ured.

Došao je nakon što je uspostavio odličnu suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ). Prvi veći posao napravio je 2009. godine kad je HTZ-u prodao uslugu online oglašavanja vrijednu 5,1 milijun kuna i od tad mu prodaja u Hrvatskoj samo raste. Za razliku od hrvatskih proizvođača, Merchant account mogu koristiti tvrtke iz gotovo svih članica EU u okruženju. Dostupan je tvrtkama registriranim u Italiji, Austriji, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Grčkoj, pa čak i Ukrajini. Iako je u pravilu dostupan u razvijenijim državama, Google je omogućio da Merchant account mogu dobiti i proizvođači aplikacija iz Costa Rice, Puerto Rica, Jordana, Kazahstana, Libanona, Nigerije i Pakistana.

Istražujući problem hrvatskih izvoznika otkrili smo da je Google, kako bi povećao prodaju svojih proizvoda na hrvatskom tržištu, lani napravio iznimku. Naime, u ožujku 2014. godine na službenom AdWords Blogu za Hrvatsku kompanija je objavila da je zbog svog novog oglašivačkog proizvoda Shopping kampanje, koje želi snažnije prodavati klijentima na hrvatskom tržištu, omogućila tvrtkama iz Hrvatske da se registriraju na Merchant Center, ali samo za potrebe Shopping kampanja. Na pitanje zašto tu mogućnost nisu proširili i na proizvođače mobilnih aplikacija, odnosno hrvatske IT izvoznike, odgovor nismo dobili.




POSLOVNI.HR
5.2.2015. 15:13 Bernard Ivezić
narudzba